Un avion Air France a disparut in timp ce zbura deasupra Atlanticului
Un avion de tip Airbus A 330 al companiei Air France, care transporta 215 pasageri şi 16 membri ai echipajului, a dispărut de pe ecranele radarelor azi, la ora 6 UTC (9 ora României) în largul coastelor braziliene, a transmis Mediafax. Aeronava asigura legătura Rio de Janeiro-Paris.
Ipoteza deturnării avionului Airbus A 330 al companiei Air France a fost exclusă, iar cea a unui accident este probabilă, a afirmat ministrul francez al Ecologiei şi Energiei, Jean-Louis Borloo. El a adăugat că avionul dispărut deasupra Atlanticului şi-a epuizat până la această oră rezervele de carburant şi „trebuie să luăm în calcul ipoteza cea mai tragică”, relatează Le Figaro în ediţia electronică.
Postat pe Youtube de AirFranceCorporate
Cursa 447 Air France a decolat de la Rio de Janeiro duminică la ora locală 19 (luni, 1 ora României), îndreptându-se către aeroportul Roissy din Paris.
Avionul dispărut luni de pe radare, în timp ce efectua o cursă Rio de Janeiro-Paris, a trimis un mesaj automat care menţiona o „defecţiune a circuitului electric„, la ora 2.14 UTC (5.14, ora României), a anunţat compania aeriană Air France. Una din cauzele defecţiunilor de la bord se pare că a fost un fulger care a atins avionul în timpul traversării unei furtuni.
Airbus A330 este un avion de pasageri bimotor de mare capacitate lung-curier cu două culoare (de diametru mare) produs de consorţiul european Airbus. Este construit alături de Airbus A340, concepţia familiei de avioane A330/A340 fiind unică: pe aceeaşi celulă/structură de avion se pot livra şase configuraţii diferite, cu două sau patru motoare.
Specificaţii Tehnice
A330-200 | A330-300 | |
---|---|---|
Lungime | 58.8 m | 63.6 m |
Înălţime | 17.40 m | 16.85 m |
Diametru fuselaj | 5.64 m | |
Lăţime cabină | 5.28 m (8 locuri/rând, 2+4+2 sau 3+2+3) | |
Lungime cabină | 45.0 m | 50.35 m |
Lungime aripi | 60.3 m | |
Suprafaţă aripi | 361.6 m² | |
Unghi aripi | 30 degrees | |
Date operaţionale | ||
Piloţi | 2 | |
Motoare | 2X CF6-80E1 sau PW4000 sau RR Trent 700 | |
Forţă | 303-320 kN | |
Pasageri | 253 (3 clase) / 293 (2 clase) | 295 (3 clase) / 335 (2 clase) |
Autonomie | 6,749 nm (12,500 km) | 5,669 nm (10,500 km) |
Viteză croazieră | Mach 0.82 (541 mph, 470 knots, 871 km/h la FL 350) | |
Viteză maximă | Mach 0.86 (568 mph, 493 knots, 913 km/h la FL350) | |
Distanţa de decolare la MTOW | 2,220 m/7300ft | 2,500 m/8200ft |
Volum în cală (standard/opţional) | 19.7 / 13.76 m³ | |
Mase autorizate | ||
Masă maximă pe rampă | 230.9 (233.9 ) t | |
Masă maximă autorizată la decolare (MTOW) | 230 (233) t | |
Masă maximă autorizată la aterizare | 180 (182) t | 185 (187) t |
Masă maximă fără combustibil | 168 (170) t | 173 (175) t |
Capacitate maximă combustibil | 139,100 L | 97,170 L |
Masă operaţională tipică (gol) | 119.6 t | 122.2 (124.5) t |
Încărcătură tipică maximă (volumetric) | 36.4 t | 45.9 t |
Incidente şi accidente
Un singur avion din acest model s-a prăbuşit, în cadrul programului de teste al avionului înaintea intrării în serviciul cu pasageri. Au existat 7 decese, toţi membri ai programului de încercare Airbus.
Au mai existat trei incidente, fără victime – un atentat cu bombă pe aeroportul din Colombo, Sri Lanka, care a distrus două avioane goale în 2001, un incident care s-a soldat cu cea mai lungă planare a unui avion cu reacţie, după ce a rămas fără combustibil în 2001 (avionul a aterizat în siguranţă în Azore) şi o serie de turbulenţe în apropiere de Hong Kong.
|
Lasă un răspuns