ROMULUS CRISTEA

PERIODIC – Blogul lui Romulus Cristea

Nu exista semnale privind un cutremur important, dar semaforul seismic indica portocaliu

with 17 comments

Specialiştii de la Institutul Român de Seismologie Aplicată (IRSA) afirmă că nu există semnale privind un cutremur important pentru următoarele ore.

Semafor seismic

Cod portocaliu

Semaforul seismic rămâne însă pe codul portocaliu „cu toate că avem această <<linişte>>, deoarece suntem încă în faza maximă a Lunii şi ne apropiem de maximul efectului ei”.

Inginerii institutului precizează despre câmpul magnetic din Bisoca

Lună plină

Lună plină

că s-a redus. Numai câmpul electric din Bucureşti este perturbat.

În toata zona , inclusiv Grecia şi Turcia avem o seismicitate redusă.

„Portocaliu” arată o acumulare de energie care poate fi declanşata de condiţii exterioare zonei (de exemplu „luna plină” favorizează producerea seismelor).
Se aşteaptă, într-un interval de 2 – 5 zile, producerea unui seism mai mare ( 4 – 4,8 Richter ) care poate declanşa „alarma” sistemului de avertizare FOTON, cu un sunet scurt pe pager.

Stresul tectonic se poate elibera şi sub forma a 2-3 seisme mai mici de 4 grade dar de adâncime.

Semaforul seismic de la IRSA- Foton a fost   modificat la 2 mai 2009 şi confirmat la data de 10 mai 2009, ora  16,30 UTC (ora universală), respectiv 19,30 ora României.

17 Răspunsuri

Subscribe to comments with RSS.

  1. Buna ziua,d-nule Cristea.Va rog,explicati-mi ce a inregistrat astazi seismograful intre ora 10 si 13,45..?Totul rosu..atata timp..de unde a venit miscarea inregistrata?Astept raspunsul dumneavoastra.Multumesc.

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 16:14

  2. Domnule Cristea…va rog…!!!!

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 16:24

  3. Este adevarat ca nu ve-ti mai posta nimic pe seismograf?Nici o informatie?Este vorba de o taxa sau trebuie sa ne gindim la altceva?

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 16:52

  4. Vi se interzice publicarea informatiilor catre muritorii de rand?Noi va multumim pentru informatia de noaptea trecuta..de la ora 2,05..Dar va rugam,nu ne abandona-ti….

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 16:53

  5. Acum am inteles…dezamagire totala…daca totul reprezinta pentru dumneavoastra un joc!!!Pentru noi, cei multi si prosti…reprezinta altceva…Multumim pentru tot.

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 17:13

    • Din pacate, nu e bine sa va uitati in gradina altora. Era vorba de cu totul altceva. Postarile sunt absolut in regula si corect documentate, cu surse verificate. Asa ca nu trebuie sa fiti dezamagit

      Romulus Cristea

      Marți, 12 Mai 2009 at 18:21

  6. Un joc,d-nule Cristea?Asa a-ti vazut dumneavoastra aceasta tema?Am gresit persoana…scuza-ti!!!

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 17:17

  7. Mi-a raspuns alta persoana..s-au facut teste…ha,ha…Ce tirziu am descifrat mesajul..

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 17:39

  8. 20 de Ron?Taxa de seismograf?Glumitiiiii!!Traiasca Romania !!!O sa puna taxe si pe miscarile seismice…

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 18:44

  9. Pastrati-l sanatosi…!!

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 18:45

  10. Domnule Cristea.Sa gindim la rece…Informatia pe care am aflat-o azi-noapte de la dumneavoastra putea salva multe vieti…Informatia este pretioasa..Cu 2 ore inainte ai suficient timp pentru a parasi aceste cosciuge de apartamente pe care le avem..Avem copii,le putem salva vietile cu informatiile pe care le detine ti.Taxa pe care o solicita..mi se pare o aberatie…Cati o pot plati?Doar cei bogati…cei care nu apartamente ca ale noastre,care au posibilitati sa dea bir cu fugitii la timp..cei care trebuie sa se salveze..De ce fac altii selectia?Doar pentru ca ai bani..si ceilalti?Cei multi?Ce sa platim?Tribut vietii sau mortii?Unde este patritismul romanului?Mircea cel Batran spunea..”Eu,imi apar saracia si nevoile si neamul/De aceea tot ce misca-n tara asta….mi–e prieten numai mie,iara tie..dusman ti-este…/…

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 19:46

    • Aveti totala dreptate, insa faza cu mircea e usor penibila, eminescu a zis’o

      Anonim

      Sâmbătă, 6 Iunie 2009 at 11:50

  11. Domnule Cristea.Sa gindim la rece…Informatia pe care am aflat-o azi-noapte de la dumneavoastra putea salva multe vieti…Informatia este pretioasa..Cu 2 ore inainte ai suficient timp pentru a parasi aceste cosciuge de apartamente pe care le avem..Avem copii,le putem salva vietile cu informatiile pe care le detine ti.Taxa pe care o solicita..mi se pare o aberatie…Cati o pot plati?Doar cei bogati…cei care nu apartamente ca ale noastre,care au posibilitati sa dea bir cu fugitii la timp..cei care trebuie sa se salveze..De ce fac altii selectia?Doar pentru ca ai bani..si ceilalti?Cei multi?Ce sa platim?Tribut vietii sau mortii?Unde este patriotismul romanului?Mircea cel Batran spunea..”Eu,imi apar saracia si nevoile si neamul/De aceea tot ce misca-n tara asta….mi–e prieten numai mie,iara tie..dusman ti-este…/…

    FLOR

    Marți, 12 Mai 2009 at 19:49

    • Dle Flor,
      Multumesc pentru vizite. Sunteti cel mai consecvent vizitator al meu. Din pacate, nici eu nu cunosc alte amanunte in afara celor de pe site-urile de care pomenesc. Adun informatiile si concentrez totul intr-un articol scurt. O sa incerc pe viitor sa fac acest lucru si sper sa ma vizitati in continuare.
      Cum aflu ceva, pun pe blog.
      Numai bine si va astept cu drag!

      Romulus Cristea

      Marți, 12 Mai 2009 at 23:24

  12. Am vazut pe un alt site ca vibratiile au crescut si se prognozeaza un cutremur de cca 5-6 pe righter.
    Asa este?
    Am inteles ca in continuare este cod portocaliu.

    florian

    Marți, 19 Mai 2009 at 01:25


Lasă un răspuns

